حرکت

أللهم أخرجنی من ظلمات الوهم و أکرمنی بنور الفهم

حرکت

أللهم أخرجنی من ظلمات الوهم و أکرمنی بنور الفهم

حرکت

مقام معظم رهبری:
باید همه‏ آحاد ملت، کوچک و بزرگ، مسئولان در سطوح مختلف و هرکس که کارى در دستش است، این نکته را حدیث نفس خود کند و پیمان ببندد که راه امام را ادامه دهد و به سمت هدفهاى او «حـرکـت» کند.

آخرین نظرات

صدیقه طاهره حوراء انسیه (2)

دوشنبه, ۲۶ فروردين ۱۳۹۲، ۰۹:۲۰ ب.ظ

مطالب مرتبط:


  

  

  

ب: خلقت نوری:

  1. چنانچه در حدیث یکم و ششم آمده است، حضرت صدیقه طاهره از نور آفریده شده است. و این اشاره دارد به تفاوتی بنیادین بین ایشان و دیگر انسان ها. زیرا ما انسان ها، خلقت روحی داریم، یعنی جسم خاکی و مادی ما در پرتو روحی که به نفحه الهی در انسان دمیده می شود، جان می گیرد«و نفخت فیه من روحی». اما خلقت ایشان فراتر از این بوده است، ایشان از جنس نور اند، و از نور خداوند آفریده شده اند. «خلقها الله عزوجل من نوره».

 

  1. این نور الهی همان است که در آیات زیادی به آن اشاره شده است، به عنوان نمونه:

 

  • پرتوهای این نور در تمام عوالم ظاهر و باطن جاری و ساری است، «اللَّهُ نُورُ السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ» (نور/35)

 

  • اما اصل و منبع این نور در خفی ترین درجات عوالم باطن، مخفی است: «مَثَلُ نُورِهِ کَمِشْکاةٍ فیها مِصْباحٌ الْمِصْباحُ فی ... » (نور/35)

 

  • و این نور به همراه پیامبر برای هدایت مردم به زمین (دنیای مادی) نازل شد: «فَآمِنُوا بِاللَّهِ وَ رَسُولِهِ وَ النُّورِ الَّذی أَنْزَلْنا» (تغابن/8)

 

  • خداوند مومنین را به سمت این نور جلب می کند: «اللَّهُ وَلِیُّ الَّذینَ آمَنُوا یُخْرِجُهُمْ مِنَ الظُّلُماتِ إِلَى النُّورِ» (بقره/257)

 

  • اگرچه شیاطین صفتان (همانند برخی صحابه پیامبر!) از این نور اکراه دارند (و به آن حسد می ورزند) اما خداوند روزی این نور را بر همه غالب می کند: «یُریدُونَ لِیُطْفِؤُا نُورَ اللَّهِ بِأَفْواهِهِمْ وَ اللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَ لَوْ کَرِهَ الْکافِرُونَ» (صف/8)

 

فاطمه الزهراء 

  1. مطابق حدیث پنجم، یک سوم انوار الهی به حضرت صدیقه طاهره اختصاص دارد، و این به آن معناست که بخشی از حقایق و انوار عالم صرفا به دست ایشان است، و بدون ارتباط با ایشان اساسا دسترسی به آنها ممکن نیست. از طرف دیگر یک سوم بهشت و نعمت های آن نیز که از این انوار به وجود آمده اند، و آنها نیز در اختیار صدیقه طاهره می باشند، و این نعمت ها تنها بهره کسانی می شود که فیض ارتباط با ایشان را داشته باشند. به همین خاطر است که در روایات فراوانی آمده است که ائمه اطهار نیز خود به حضرت زهرا (سلام الله علیها) توسل می جویند، زیرا از این طریق می توانند به یک سوم انوار الهی دست یابند.

   

   

   

   

  

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۰۱/۲۶
محمد علی

فاطمه الزهراء

نظرات  (۱)

حالا درسته لینک ما را ندارین ولی میتونین که سربزنین
بیا محمد علی

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">