حرکت

أللهم أخرجنی من ظلمات الوهم و أکرمنی بنور الفهم

حرکت

أللهم أخرجنی من ظلمات الوهم و أکرمنی بنور الفهم

حرکت

مقام معظم رهبری:
باید همه‏ آحاد ملت، کوچک و بزرگ، مسئولان در سطوح مختلف و هرکس که کارى در دستش است، این نکته را حدیث نفس خود کند و پیمان ببندد که راه امام را ادامه دهد و به سمت هدفهاى او «حـرکـت» کند.

آخرین نظرات

۶ مطلب در اسفند ۱۳۹۱ ثبت شده است

۲۰اسفند

در مطلب قبلی گفتیم که از نظر ما رویکرد فلسفه باید هستی شناسانه باشد. و باقی رویکردها (رویکرد معرفت شناسانه و زبان شناسانه) اگرچه محترم اند و در جای خود قابل ارزش، اما نمی توان اسم فلسفه را بر آنها گذاشت.

به این ترتیب بحث به پیوند فلسفه هنر با فلسفه اسلامی رسید. اینک می خواهیم در مورد نسبت فلسفه اسلامی و فلسفه هنر سخن بگوییم.

یکشنبه 20 اسفند 91

۰ نظر ۵۹۴ بازدیدکننده موافقین ۱ مخالفین ۰
محمد علی
۲۰اسفند

در مورد نسبت فلسفه هنر و فلسفه مطلق، پیش از این اشاراتی مطرح شد، و اجمالا بیان شد که فلسفه هنر، جزئی از فلسفه مطلق است. در اینجا می خواهیم توضیح بیشتری در این باره بدهیم. این بحث را در دو محور دنبال می کنیم. ابتدا نسبت فلسفه هنر با فلسفه مطلق مطرح می شود، سپس به خصوص در مورد نسبت فلسفه هنر با فلسفه اسلامی سخن خواهیم گفت.

یکشنبه 20 اسفند 91

۱ نظر ۵۳۹ بازدیدکننده موافقین ۱ مخالفین ۰
محمد علی
۱۹اسفند

چنانچه گفته اند، تعریف باید گویاترین عبارت برای شناساندن معرف خویش باشد. به گونه ای که هم جامع افراد باشد و هم مانع اغیار. با این اوصاف در تعریف فلسفه هنر می بایست ابتدا شناختی از خود آن و افراد و اغیار آن داشت. این تصویر درست، می تواند مقدمه ای برای تعریف بهتر باشد.

1391-12-19

۱ نظر ۱۳۳۱ بازدیدکننده موافقین ۱ مخالفین ۰
محمد علی
۱۷اسفند

پیش از بررسی تعاریف مربوط به فلسفه هنر، ابتدا باید نگاهی به چگونگی این فلسفه بیندازیم و ببینیم این فلسفه جزو فلسفه های مضاف به امور است یا مضاف به علوم. این مطلب می تواند تأثیر زیادی در تعریف این دانش داشته باشد. و به تبع آن زاویه ورود ما به این دانش را نیز تغییر خواهد داد.

۰ نظر ۵۲۷ بازدیدکننده موافقین ۱ مخالفین ۰
محمد علی
۱۴اسفند

قبل از ورود به وادی هر دانشی، لازم است نگاهی درجه دو به آن دانش انداخت. این ورود می تواند تأثیر بسزایی در چگونگی تدوین و توسعه آن علم داشته باشد، و چه بسا بسیاری از مسائل و موضوعات آن علم دچار تغییر و تحول شوند. مواجهه اصلی بنده در این گفتار ها، «چیستی و چگونگی فلسفه هنر» است. یعنی همان سوالی که معمولا به آن پرداخته نمی شود. در این مباحث ـ که به مرور ارائه خواهد شد ـ قصد دارم، در مورد چیستی این علم، اهداف و غایت آن، ابزار و متدهای آن، روشهای تحقیق و تنوع مکاتب آن و .... تأملاتی داشته باشم.

 

۲ نظر ۶۰۷ بازدیدکننده موافقین ۱ مخالفین ۰
محمد علی
۰۲اسفند

 

دیروز استاد ارجمند حجت الاسلام احمد مبلغی به دیدار علامه جوادی آملی رفتند، و سخنانی پیرامون فقه مطرح کردند. این سخنان اگرچه بسیار کوتاه و اجمالی بود اما به جد در خور تأمل است. بنده نیز فرصت را غنیمت می شمرم و با توجه به سخنان ایشان چند نکته ای پیرامون تفاوت «فقه منفعل» و «فقه جامعه ساز» خواهم گفت.

 

۷ نظر ۸۲۰ بازدیدکننده موافقین ۱ مخالفین ۰
محمد علی