حرکت

أللهم أخرجنی من ظلمات الوهم و أکرمنی بنور الفهم

حرکت

أللهم أخرجنی من ظلمات الوهم و أکرمنی بنور الفهم

حرکت

مقام معظم رهبری:
باید همه‏ آحاد ملت، کوچک و بزرگ، مسئولان در سطوح مختلف و هرکس که کارى در دستش است، این نکته را حدیث نفس خود کند و پیمان ببندد که راه امام را ادامه دهد و به سمت هدفهاى او «حـرکـت» کند.

آخرین نظرات

 

آنچه در پی می آید، خطوط اصلی و جهت های کلی اندیشه های اینجانب است، و هر آنچه که می نویسم، در راستای این خطوط کلی خواهد بود. غرض از نوشتن این مطلب آن است که خواننده بهتر بتواند، با کلیت اندیشه اینجانب آشنا شود، و اگر در جزئیات با متشابهاتی مواجهه شد، با این محکمات آن را دفع کند. و همچنین اگر جایی این حقیر از این خطوط خارج شدم، مجالی برای تذکر باشد.

 

خطوط کلی اندیشه های این حقیر چنین است:

  1. بنده به طور جد معتقد به «گفتمان انقلاب» هستم، گفتمانی که توسط امام خمینی (ره) ایجاد شد، و به دست با کفایت امام خامنه ای در حال توسعه و تکامل است. مدعای اصلی این گفتمان در یک جمله این است: « اسلام تئوری کامل اداره زندگی بشر از گهواره تا گور است.» (توضیحات بیشتر)

 

  • و البته این گفتمان صرفا منحصر به آن دو بزرگوار نمی شود، بلکه علماء ، اندیشمندان، متفکران بزرگی چه در زمان های قدیم و چه در دوره معاصر، و چه در داخل ایران و چه در خارج ایران، و چه شیعه و چه سنی و حتی غیر آن، بوده اند، که در این زمینه آثار و مطالب بسیار مفیدی داشته و دارند، اما رهبری و مدیریت این گفتمان و تعیین شاخصه ها و سیاست های کلی آن بر عهده امام و رهبر عزیز خواهد بود.

 

  1. و من معتقدم: که گفتمان انقلاب، برخاسته از اندیشه های «اسلام ناب» بوده و هدف آن ایجاد مقدمات تمدن مهدوی است. و این مقدمه نیز در یک جمله «ایجاد الگوهای جامعه سازی و تمدن سازی مبتنی بر اندیشه اسلامی، و اجرایی کردن آن» است.

 

  1. و من معتقدم: اسلام اصیل، توانایی مدیریت ساختارها (تمدن) و رفتارها (سبک زندگی) بشر را دارد. و برای رسیدن به چنین الگوهایی باید تغییرات اساسی در دانش های بنیادین (فلسفه، عرفان، کلام، دین شناسی و ... ) و دانش های رفتاری (فقه، اخلاق، روان شناسی، تعلیم و تربیت و ... ) و دانش های ساختاری (جامعه شناسی، تمدن شناسی، اقتصاد، علوم سیاسی، مدیریت و ... ) و حتی دانش های زیرساختاری (علوم ریاضی و تجربی) به وجود بیاوریم. و قطعا این تغییرات باید مبتنی بر نظام اندیشه اسلام باشد.
  • بنابراین توسعه گفتمان انقلاب، یعنی امتداد اندیشه های اسلامی در لایه های مختلف دانشی، و تلاش برای اجرایی کردن آن.

 

  1. و من معتقدم: تنها کسانی می توانند در این تغییرات سهیم باشند، که از اجتهاد اصیل حوزوی برخوردار بوده و با روح و عمق اندیشه های اسلامی مأنوس باشند. بنابراین اجتهاد ابزاری لازم و ضروری برای کسانی است که قصد توسعه گفتمان انقلاب دارند. اما این اجتهاد نه منحصر در فقه است، و نه فقه منحصر در موضوعات خاص. (توضیح بیشتر)
  1. و من معتقدم: مهمترین وظیفه منتظرِ حقیقیِ حضرت ولی عصر (عج) و خصوصا طلاب علوم دینی، حمایت از انقلاب است. چنانچه تمام و هم و غم حقیر، در این وبلاگ (و در کل زندگی ام) نیز حرکت در جهت توسعه این گفتمان و امتداد آن ـ در حد وسع خود ـ می باشد. (توضیح بیشتر)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">