حرکت

أللهم أخرجنی من ظلمات الوهم و أکرمنی بنور الفهم

حرکت

أللهم أخرجنی من ظلمات الوهم و أکرمنی بنور الفهم

حرکت

مقام معظم رهبری:
باید همه‏ آحاد ملت، کوچک و بزرگ، مسئولان در سطوح مختلف و هرکس که کارى در دستش است، این نکته را حدیث نفس خود کند و پیمان ببندد که راه امام را ادامه دهد و به سمت هدفهاى او «حـرکـت» کند.

آخرین نظرات

    

حماسه ملی:

  • آنچه در 24 خرداد دیدیم، حضور مردم ایران برای ادای تکلیف و انتخاب سرنوشت خود بود. چنانچه رهبری با صلابت سالها پیش در اوج فتنه 88 پیشینی کردند،(زمانی که اغلب کارشناسان داخلی و خارجی و حتی برخی مدعیان انقلابی نیز می گفتند که دیگر اعتماد مردم به نظام کم شده است.) بار دیگر مردم حماسه ای بزرگ آفریدند.

حماسه سیاسی

  • حضور حماسی مردم، پیامهای متعددی در سطح جهانی، منطقه ای و داخلی داشت.
    • پیام مردم به کشورهای غربی این بود که مردم همچنان پشت نظام جمهوری اسلامی هستند. و همچنان به این نظام اعتماد دارند.
    • به مسلمانان و مستضعفان جهانی نیز نشان دادیم که از کارشکنی ها و سختی ها نهراسند، و راهی را که ما رفته ایم با قدرت بپیمایند.
    • از طرف دیگر این انتخابات نشان دهنده آن بود که مردم از بداخلاقی های سیاسی، جار و جنجال های بی خود و کش مکش های بیجا، خسته شده اند، و از مسئولان انتظار خدمت دارند و علیرغم همه سختی ها و مشکلات همچنان به آینده باشکوه خویش امیدوارند.
    • و نکته آخر آنکه این انتخابات باعث سیاهی روی کسانی شد که تهمت خیانت به نظام جمهوری اسلامی زدند، و خاطرات تلخی در 4 سال گذشته برای ما به جا گذاشتند.

   حماسه سیاسی

  

نظام مظلوم:

  • این انتخابات نشان داد که اگرچه برخی 4 سال پیش متقلبانه چوب حراج بر آبروی نظام اسلامی زدند، اما همچنان نظام ما دموکرات ترین نظام دنیا است. نظامی که در این انتخابات حتی از هفت دهم درصد (حدود 350 هزار رأی) دفاع می کند، همان نظامی است که چهار سال پیش اتهام جابجایی 11 میلیون رأی را به پایش نوشتند! و با ایجاد التهاب، شورش، قانون شکنی کام ملت را تلخ کردند.

فتنه 88

    • تعجب ما از عده ای است (همانانی که در 88 با سکوت یا ایماء و اشاره راه را برای فتنه باز کردند) که تا یک ماه پیش، از «آزاد نبودن انتخابات»، «مهندسی آراء» و «امکان تقلب» سخن می گفتند و در مورد امانت داری نظام شبهه آفرینی می کردند، اما به یکباره، پس از مشخص شدن نتیجه انتخابات، انتخابات ایران را «دموکرات ترین انتخابات» دنیا می خوانند! این بداخلاقی های سیاسی و جاه طلبی ها را با خون دل در سینه خویش نگه می داریم، و به امید آینده ای روشن زبان در دهان می گیریم.
    • حضور با شکوه مردم پای صندوق رأی باطل السحر خائنان و دشمنان و متقلبان بود، و خنجر زهر آگین آنان را کند کرد، تا انشاء الله دیگر هرگز چنین خنجرهایی در کف خیابان ما را خون به جگر نکنند.

حماسه سیاسی

  

اراده مردم و دل های مومنین:

  • با این همه خوشحالیم که پس از چندین ماه تلاش تبلیغاتی نامزدهای انتخاباتی، در کنار کارشناسان و فعالان سیاسی، و با همکاری رسانه ها و ابزارهای ارتباطی و با مشارکت همه مردم ایران، و با کمترین بداخلاقی های سیاسی، انتخاباتی شکوهمند برگزار شد، و در نهایت پس از همفکری و هم افزایی همه مردم، خداوند دل های مردم مومن ایران را به سمت یکی از نامزدهای انتخابات یعنی حجت الاسلام روحانی هدایت کرد و مصلحت دولت را به دست او سپرد. و این را باید بدانیم که دلهای مومنین صرفا به دست خداوند است، و خداوند دلهای آنان را به سمتی می کشاند که به صلاح آنان باشد. (اشاره به بیانات رهبری)

دکتر روحانی

  • ما اگر چه بر اساس چارچوب های «گفتمان انقلاب» اختلافاتی با ایشان داریم، اما بر طبق اصول «مردم سالاری دینی» (که از ارکان گفتمان انقلاب است.) ایشان را رئیس جمهور ایران عزیز می دانیم، و پیروزی ایشان را پیروزی همه مردم می دانیم. ما اگرچه حق داریم بر اساس چارچوب گفتمان انقلاب اقدامات ایشان را نقد کنیم، اما تقابل، تضاد، توهین و تهمت، بداخلاقی، بزرگ کردن نقاط ضعف و انگشت گذاشتن روی ضعف ها، و حس مچ گیری را جایز نمی دانیم. بلکه معتقدیم باید با همدلی، درک شرائط و گرفتاری ها، و فهم پیچیده بودن برخی مشکلات، و مطیع بودن در برابر دستورات قانونی رئیس جمهور و هیأت دولت ایشان را در انجام این وظیفه خطیر یاری دهیم. حتی گاه لازم است چشم های خود را بر روی برخی ضعف ها ببندیم و بی جا برای رفع آنان اصرار و پافشاری نکنیم، تا خللی در حرکت دولت ایجاد نشود. همچنین ما باید خود را موظف بدانیم و همواره  برای موفقیت دولت ایشان دعا کنیم، (چه در نمازهای روزانه، چه در مکان های زیارتی، چه در روزها و شبهای معنوی) زیرا اگر دعای همه مردم ایران پشتوانه مدیریت و تدبیر ایشان باشد، انشاء الله بسیاری از مشکلات به زودی حل خواهند شد، و انقلاب ما می تواند گام های بزرگی در راستای تحقق اهداف خویش بردارد.

   حماسه سیاسی

پیشبرد گفتمان انقلاب اسلامی:

  • و البته از ایشان نیز انتظار داریم در چارچوب «گفتمان انقلاب اسلامی» و با استفاده از کادری خدوم، مومن، متخصص و پاکدست در راستای اهداف متعالی نظام اسلامی و برای حرکت به سمت «تمدن دینی» قدم بردارند، و با تحقق مطالبات رهبری و مردم، حرکت نظام را با شتاب بیشتری در این مسیر پیش ببرند. و با تلاش خالصانه در راستای خدمت رسانی و رفع کوتاهی ها و کاستی ها و به خصوص در راستای مبارزه با فساد و رفع نقایص ساختار اجرایی کشور کوشا باشند. و به دور از باند بازی و میدان دادن به برخی نا اهلان، و به دور از بد اخلاقی سیاسی و با حفظ اتحاد و انسجام (در جامعه و در بدنه نظام) مسیر حرکت نظام را هموارتر کنند، و به این صورت هم دل آقا و مولامان و هم دل رهبرمان را شاد کنند.

رهبری

  • در انتها موفقیت ایشان و اعتلای نظام اسلامی را از خداوند متعال خواهانیم و امیدواریم رئیس جمهور منتخب آقای روحانی تحت تأییدات الهی بتوانند گام های بزرگ و اثر گذاری بردارند.

  

  

   

   

نظرات  (۱۴)

۲۸ خرداد ۹۲ ، ۱۰:۱۵ شاگرد کوتا قد

سلام بزرگورا

بنده از دقت نظر و بیان شیوای جنابعالی حض می برم  ، نکاتی را به عرض می رسانم .

1- بنده از این نارحت نیستم که شخصیتی مانند جناب آقای روحانی منتخب مردم شده اند واین همان مطلبی است که شما  در قالب گفتمان انقلاب مطرح کردید ، اما نارحتی بنده از این است که چرا بعداز 34 سال از انقلاب اسلامی هنوز مبارزه با استکبار ، تحریم ها ، .... برای مردم ما تبیین نشده است .

2- سیاستمدارن و مدعیان اصولگرایی هنوز در الف سیاست مانده اند و زمانی که باید اجماع می کردند و یکدست برمی خاستند کوتاهی کردند .

3- شاید مظلوم تراز همه  امام ما ن ورهبر عزیزمان را بنگرم که سخت باید دراین مدت 4 سال بکوشد تا مسیرها زیاد تغییر نکند .

4- چرا ما نتوانستیم گفتمان ساز باشیم ؟ مگر ما شخصیت های کمی را داریم وداشتیم که قله این گفتمان باشند ؟

5- امروز دوستان حزب اللهی ما در لاک فرو می روند وکاسه چه کنم چه کنم را پیش می گیرند .که این صحیح نیست .

6 - مبارزه همچنان باقی است .

پاسخ:
سلام علیکم و ممنون بابت لطفی که دارید.

1. اگر مفاهیم انقلاب برای مردم تبیین نشده است، جرمش بر گردن ماست، که نتوانستیم به خوبی در این عرصه ورود پیدا کنیم. خوشبختانه این انتخابات فضایی را ایجاد کرد، و ادبیات انقلاب تا حدودی در فضای سیاسی مطرح شد. اکنون وظیفه ماست، که با تمام توان، محکم و مستحکم این مفاهیم را ترویج دهیم.

2. بنده با بحث ائتلاف اصولگرایان موافق نیستم. بدانید بسیاری از کسانی که جزو اصولگرایان قرار دارند، فهم درستی از گفتمان انقلاب ندارند. در واقع ما هم با اصلاح طلبان زاویه داریم و هم با بسیاری از اصولگرایان. نامزدهای عزیزی که تحت نام اصولگرایی در این دوره حضور داشتند، در مبانی تفاوت های زیادی با ما داشتند. اساسا تقسیم رجال سیاسی به دو دسته اصلاح طلب و اصولگرا، تقسیمی سیاسی است، نه تقسیمی مبتنی بر اندیشه انقلابی. ائتلاف تنها در صورتی درست است که دو یا چند نامزد در مبانی به یکدیگر نزدیک باشند، اما در روش و منش با هم تفاوت داشته باشند. اما در این انتخابات چنین نبود، در نتیجه ائتلاف اصلا جایز نبود.

3. رهبری در طی سالهای همواره تنها بوده اند، مظلومیت رهبری و تنها بودن ایشان، به این خاطر است که ما در تربیت نیروهای متعهد و متخصص موفق نبوده ایم. در واقع این گناه ماست که دور ایشان را خالی گذاشته ایم.

4. الحمد الله شخصیت های بسیاری در عرصه گفتمان انقلاب فعال اند، اما مشکل از آنجاست که هنوز موج انقلاب خواهی در بین جوانان انقلابی به وجود نیامده است، ارتباط جوانان ما (حتی بچه های حزب اللهی و بسیجی و حتی طلبه های جوان ما) با انقلاب و امام و رهبری، ارتباطی عاطفی و احساسی است. نه ارتباطی عاقلانه و اندیشمندانه. چند در صد از بچه های ما کتاب می خوانند؟ چند در صد از بچه های با قرآن و حدیث انس دارند؟ چقدر از این بچه ها تا به حال به صحیفه امام مراجعه کرده اند؟ حتی باید بپرسیم که چند درصد از بچه های ما به سخنان رهبری گوش می دهند؟ ما ساعتها فیلم می بینیم و در سایت های خبری می چرخیم، اما تا حالا چندتا از سخنان رهبری رو با دقت خونده ایم؟ وظیفه ما ایجاب می کند که سخنان رهبری (سخنرانی های اصلی ایشان) را حداقل 3 تا 4 بار بخوانیم و در جمع های خود پیرامون سخنان ایشان حرف بزنیم و تحلیل کنیم. (این درخواست خود ایشان از ماست.) اما آیا ما چنین کاری می کنیم؟ بنابراین وظیفه ما این است که موج انقلاب خواهی را در بین بچه های مذهبی و بسیجی و حزب الله و حتی در بین خودما طلبه ها راه بیندازیم. و سعی کنیم به جای تقویت ارتباط عاطفی آنان، عقل و فکر و اندیشه آنان را پرورش دهیم.


5. اگر ما فارغ از دعواهای سیاسی به مسائل پیش آمده نگاه کنیم، می بینیم که اتفاق خاصی نیفتاده است. اتفاقا من معتقدم فضا برای طرح گفتمان انقلاب هموارتر شده است. و ان شاء الله در این فرصت به وجود آمده، موفقیت های بیشتری نصیب ما خواهد شد.

6. مبارزه همیشه بوده است و خواهد بود. اساس تعریف ماهیت انقلابی ما در گرو مبارزه است، به قول حضرت امام: «تا کفر هست، ما هستیم و تا ما هستیم مبارزه هست.»

در پناه حضرت حق موفق و موید باشید.
سلام
من به آقای قالیباف رای دادم. ولی معتقدم ایشان هم می توانند ایران را از این وضع نابسامان نجات دهند (وضع اقتصادی و سیاسی).
ما هم دعا میکنیم برای موفقیت ایشان ، زیرا موفقیت ایشان موفقیت نظام و مردم ایران است.
پاسخ:
سلام
انشاء الله
روز شنبه ای که همه ما(که به آقای روحانی رای نداده بودیم) در اوج ناراحتی بودیم ناگهان این نکته به ذهنم رسید که این انتخاب حداقل حسنی که داشته باشه اینه که اعتمادها رو دوباره به نظام جمهوری اسلامی ایران برمی گردونه و مطمئنا خیلی از کسانی که بعد از قضایای 88 به نظام بدبین شدند دوباره اعتماد میکنند
الحمدلله با گذشت روزها، فواید دیگر این انتخاب داره مشخص میشه و البته که باز هم مثل همیشه مدعیان همنوا با دشمن روسیاه شدند.
پاسخ:
سلام
قطعا انتخاب ایشان به مصلحت نظام بوده است، و قطعا در دوره ایشان خدمات بزرگی به انقلاب خواهد شد. ما از انتخاب ایشان احساس خسران و تباهی نمی کنیم. و چنانچه که گفتید و گفتم، یکی از اولین نتیایج انتخاب ایشان، رو سیاهی دشمنان و شرمندگی دوستان ناآگاه بود.
۲۸ خرداد ۹۲ ، ۱۸:۰۹ از نسل آفتاب

با سلام

من هم این پیروزی را به شما و ملت ایران تبریک عرض می کنم و معتقدم که بر اساس گفتمان انقلاب باید به این انتخاب احترم گذاشت و سعی در پیشبرد اهداف مقدس نظام داشت شاید در این دوره نیاز به یک دولت اعتدال گرا بیشتر حس میشد که ملت با هدف رهایی از تعصب و کشمکش های سیاسی این انتخاب را کردند

از همه مهم تر از اینکه برای رسیدن به تعالی به نیروی انسانی شاداب، متفکر نیاز داریم کسانی که از تأمین نون شب فراقت داشته باشند تا بتوانند در وهله اول به گفتمان انقلاب بیاندیشند تا به گام بعدی که همانا چگونگی اجرای آن و رسیدن به آرمان شهر است بپردازند.

به قول معروف: «انسان گرسنه دین ندارد.»

یاعلی

پاسخ:
سلام
ممنون از مطلبی که نوشتید، پاراگراف اول شما کاملا درست بود، اما در پاراگراف دوم نکته ای بود که مجبورم تذکر بدهم. اینکه گفتید ابتدا باید شکم مان سیر باشد تا بعد به گفتمان انقلاب فکر کنیم، و بعد به دنبال اجرای آن، این مسئله کاملا غلط است.
اولا اینکه گفتمان انقلاب، به دنبال تحقق تمدن اسلامی است، و تمدن اسلامی یعنی اوج پیشرفت مادی و معنوی (که قبلا توضیح دادم) حرکت ما به سمت تحقق گفتمان انقلاب است، یعنی حرکت به سمت پیشرفت و آبادانی. در واقع یکی از مسائل مهمی که باعث زاویه گرفتن برخی از عزیزان از گفتمان انقلاب شده است همین است. ببینید، همه رجال سیاسی و هم کاندیداهای محترم به دنبال این هستند ایران پیشرفت کند، در این بحثی نیست. اما بحث در این است که بر اساس چه مدلهایی پیشرفت کنیم؟ مدلهای غربی یا مدلهای اسلامی. اینجاست که اختلاف سلیقه به وجود می آید و نظرات مختلف مطرح می شود. و ما معتقدیم که این پیشرفت باید بر اساس مبانی اسلام باشد.
در عبارات شما اینطور نمود داشت که ما قبل از آنکه به دنبال گفتمان انقلاب باشیم، باید به دنبال سیر کردن مردم باشیم، در حالی که اساسا این نگاه غلط است. ما معتقدیم سیر کردن مردم و رونق اقتصادی باید بر اساس الگوهای اسلامی باشد، و این یعنی گفتمان انقلاب. و اگرهم در جایی (فرضا اگر در مورد خاص) تضادی بین اجرای گفتمان انقلاب و بین منافع ظاهری و آسایش دنیایی اومد، قطعا گفتمان انقلاب و اسلام ناب، مهمتر  و مقدم تر است. چنانچه ما هر سال در عاشورا این را فریاد می زنیم و بر کوفیان خرده می گیریم که چرا به جای حمایت از امام ، پی لذت دنیا رفتند.
بد نیست این سخن حضرت امام را که پیش از این نیز نقل کرده ام دوباره بخوانید:
« مردم عزیز ... باید سعى کنند که سختیها و فشارها را براى خدا پذیرا گردند تا مسئولان بالاى کشور به وظیفه اساسىشان که نشر اسلام در جهان است برسند ... چه کسى است که نداند مردم عزیز ما در سختى هستند و گرانى و کمبود بر طبقه مستضعف فشار مىآورد، ولى هیچ کس هم نیست که نداند پشت کردن به فرهنگ دنیاى امروز و پایهریزى فرهنگى جدید بر مبناى اسلام در جهان و برخورد قاطع اسلامى با امریکا و شوروى، فشار و سختى و شهادت و گرسنگى را به دنبال دارد و مردم ما این راه را خود انتخاب کردهاند و بهاى آن را هم خواهند پرداخت و بر این امر هم افتخار مىکننداین روشن است که شکستن فرهنگ شرق و غرب، بىشهادت میسر نیست.»
و این را هم بدانید که بیشترین طرفداران گفتمان انقلاب در بین طبقات مستضعف جامعه هستند. حتی به تعبیر حضرت امام خمینی: «تنها کسانی تا آخر خط با ما هستند که طعم فقر و درد و محرومیت و استضعاف را کشیده باشند.»

خلاصه آنکه اولا ما معتقدیم برای رونق اقتصادی و پیشرفت مادی باید از مسیر گفتمان انقلاب حرکت کنیم، زیرا گفتمان انقلاب به دنبال طرح حیات طیبه است، که هم معنویت دینی را دارد و هم آبادانی دنیایی را. و دوم آنکه اگر هم در جایی بین پیشرفت ظاهری و دنیایی و بین اصول گفتمان انقلاب تعارضی پیش آمد، اصول گفتمان ما یعنی همان اسلام ناب، مقدم خواهد بود.


۲۸ خرداد ۹۲ ، ۱۹:۰۶ بنیان مرصوص
سلام

پیروزی ایران در برابر کره مبارک باد

این هم یکی از پاداش های خدا به مردم به مناسبت حماسه سیاسی

به روزیم با
چگونه هاشمی و خاتمی نجات یافتگان این انتخابات شدند و نه پیروز

۲۹ خرداد ۹۲ ، ۱۵:۰۵ مصطفی روحی
سلام
ما هم برای دولت یازدهم و آقای روحانی آرزوی موفقیت می کنیم ولی دولت های گذشته این را فهمیدند و دولت فعلی هم این را بداند که مردم ما عملکردها و گفته ها را با معیاری به نام ولایت می سنجند و بس !
انشاءالله که در این مهم سربلند باشند 
پاسخ:
سلام
انشاء الله
ممنون از حضورتون
سلام
راستشو بخوای نمیدونم چرا انتظار این تفکرات رو ازت نداشتم،ولی حالا واقعا حالی میکنیم با خواندن مطالب شما!!!علی الخصوص با تیکه "موافق نبودن با ائتلاف اصولگرایان" و "شکم سیری در اولویت اول نیست" به شدت موافقم.
کلا استفاده میکنیم
ممنون
التماس دعا
پاسخ:
سلام
ممنون از لطفتون. 
اوج دموکراسی این آقایان زمانی است که تنها نامزد مورد تایید آنها رای بیاورد و بس....!
تحلیل ها و پاسخهایی که به نظارات میدید واقعا عالیه
قلمتون مستدام
پاسخ:
ممنون، متشکرم.
سلام

سپاس
۰۱ تیر ۹۲ ، ۲۱:۵۴ نیما انصاری
سلام دوست
آقا سرافرازمون کردی که به ما سر زدی. مرسی. دمت گرم.
چون ما رو لینک کردی ازت ممنونم.
ادب هم حکم میکنه ما با افتخار شما رو لینک کنیم.

مر30 متشکر
یاعلی
۰۲ تیر ۹۲ ، ۱۱:۳۷ خادم الشهدا

سلام همسنگر

خدا قوت

 

با عنوان بصیرت بهروزم

خوشحال میشم نظر شمار و بدونم

 

یا علــــــــــی

۰۲ تیر ۹۲ ، ۱۲:۱۰ عمار علی جعفری
تشکر از اینکه به ما هم سر زدین
در پناه حضرت حق باشین
به فضای مجازی تان که این پایگاه می باشد دخیل میبندم
یا حق
۰۲ تیر ۹۲ ، ۱۲:۵۳ نیما انصاری
درود فراوان بر رفیق سایبری مان!
آقا یه مطلب طنز گذاشتم تو وبلاگ ! البته اگه ببینم استقبال شده ادامه ش میدم :)
متشکر از لطفتون.

یاعلی
۱۲ تیر ۹۲ ، ۰۰:۰۸ نیما انصاری
با عرض سلام خدمت شما کاربر گرامی؛
انصاری هستم از وبلاگ استیضاح مزاحمتان شدم.
شما دعوتید!
دعوت شدید به بازدید از وبلاگ... :)
با تشکر از شما و وبلاگ زیبایتان
یاعلی

سخنی آموزنده و در عین حال جدید برای شما:
چند چیز عقل را کم میکند:
1. شوخی و مزاح کردن زیاد
2. ترک کردن 40 روز از خوردن گوشت
3. زیاد خوردن گوشت وحشی
4. بازنشستن  از تجارت
منبع: کتاب گنج های معنوی از رضاجاهد
پاسخ:
سلام
ممنون از دعوتتون، خدمت می رسم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">