حرکت

أللهم أخرجنی من ظلمات الوهم و أکرمنی بنور الفهم

حرکت

أللهم أخرجنی من ظلمات الوهم و أکرمنی بنور الفهم

حرکت

مقام معظم رهبری:
باید همه‏ آحاد ملت، کوچک و بزرگ، مسئولان در سطوح مختلف و هرکس که کارى در دستش است، این نکته را حدیث نفس خود کند و پیمان ببندد که راه امام را ادامه دهد و به سمت هدفهاى او «حـرکـت» کند.

آخرین نظرات

انقلاب اسلامی مقدمه تمدن مهدوی

سه شنبه, ۲۸ آذر ۱۳۹۱، ۰۵:۴۳ ب.ظ

 

 

بیانات مقام معظم رهبری پیرامون نقش انقلاب اسلامی در پیدایش تمدن مهدوی

 

 

لزوم تشکیل ساختار های جدید در تمدن اسلامی

نوسازی جامعه را بعضی با جاده سازی و نهرسازی و مسکن سازی اشتباه میگیرند،  اینها روبناها و ظواهر کارهستند تا وقتی سیستم جامعه و شیوه زندگی در جامعه عوض نشود و به شکل اسلامی درنیاید نه اینکارها به درستی انجام میگیرد و نه اگر انجام گرفت نتیجه مطلوب را خواهد داد.

یکی از مهمترین مراحل انقلاب مرحله سازندگی و طراحی یک بنیاد نوین اجتماعاست ، اساسا انقلاب یعنی همین. جامعه جاهلی شیوه زندگی انسانها را از طریق درست الهی منحرف کرده است، همه چیز جامعه را به شکل شرک آلود، غیرالهی و غیرانسانی درآورده است. انقلاب یعنی همه جوانب یک اجتماع به شکل اسلامی و انسانی و قابل  قبول تغییر پیدا بکند. (1)

 

 

انقلاب ایران مقدمه‏ى ظهور امام عصر

انقلاب ما در راه آن هدفى که امام زمان براى تأمین آن هدف مبعوث مى‏شود و ظاهر مى‏شود یک مقدمه‏ى لازم و یک گام بزرگ بوده. ما اگر این گام بزرگ را برنمى‏داشتیم، یقینا ظهور ولى‏عصر (صلوات الله علیه و عجل الله تعالى فرجه الشریف) به عقب مى‏افتاد. شما مردم ایران و شما مادران شهید داده و پدران داغدار و افرادى که در طول این مبارزه زحمت کشیدید بدانید ؛ و شما اى امام بزرگوار امت بدانید (که بهتر از همه‏ى ما مى‏دانید) شما موجب پیشرفت حرکت انسانیت به سوى سرمنزل تاریخ و موجب تسریع در ظهور ولى‏عصر (صلوات الله علیه) شدید. شما یک قدم این بار را به منزل نزدیکتر کردید. (2)

 

 

جمهورى اسلامى، الگوی حکومت مهدوی

جمهورى اسلامى نتیجه‏ى برداشت صحیح از اعتقاد به امام زمان و الگوى کوچکى براى آن حکومت عظیم جهانى است. (3)

 

 

انقلاب اسلامى، مقدمه‏ى پیدایش حکومت فراگیر مهدوى

سال‏ها ما کوشش مى‏کردیم تا به مردم تفهیم کنیم حضرت مهدى(عج) در یک زمینه‏ى مساعد و مناسبى ظهور خواهد کرد نه در یک زمینه‏ى نامساعد؛ اما کسانى بودند که در آن زمان فکر مى‏کردند دنیا باید پر از ظلم و جور شود تا اینکه حضرت مهدى (عج) بیاید. در حالى که ما مى‏گفتیم چون حکومت حضرت مهدى (عج) یک حکومت اسلامى صددرصد مى‏باشد، قبل از این صددرصد مى‏بایستى ده‏درصد، بیست‏درصد، سى‏درصد، هفتاددرصد، نوددرصد بوجود بیاید تا اینکه به آن صددرصد برسیم و لذا شما الان مى‏بینید حکومت ما چند درصد حکومت اسلامى است. هر چه هست به همین ترتیب پیش خواهد رفت تا اینکه حکومت مهدى (عج) برسد؛ که آن حکومت صددرصد اسلامى است، آن هم نه فقط در این نقطه از عالم بلکه در همه جا. (4)

 

 

انقلاب اسلامى سبب تعجیل حکومت مهدوی

امروز با انقلاب اسلامى ما که در خط ایجاد عدالت در سطح جهان است انقلاب حضرت مهدى (ارواحنا فداه) یک گام بزرگ به هدف خود نزدیک شد. نه فقط بوجود آمدن حکومت اسلامى آن عاقبت موعود را به عقب نمى‏اندازد بلکه آن را تسریع هم مى‏کند و این است معناى انتظار . (5)

 

 

انقلاب اسلامی و احیاى تمدن اسلامى

ملت ایران به فضل پروردگار، با هدایت الهى با کمک‏هاى معنوى غیبى و با ادعیه‏ى زاکیه و هدایت‏هاى معنوى ولى الله الاعظم ( ارواحنا فداه ) خواهد توانست تمدن اسلامى را بار دیگر در عالم سربلند کند و کاخ باعظمت تمدن اسلامى را برافراشته نماید. این، آینده‏ى قطعى شماست. جوانان، خودشان را براى این حرکت عظیم آماده کنند. نیروهاى مؤمن و مخلص، این را هدف قرار دهند. (6)

 

 

هدف ما در انقلاب، تحقق پایه های حکومت مهدوی

به آینده‏ى روشن بشریت اعتقاد داریم و ویژگى‏هاى اجمالى این حکومت نیز براى ما به وضوح روشن است. با برخوردارى از این شناخت است که ما خود را براى تحقق آن آماده مى‏سازیم و اعتقاد داریم که باید حرکتمان با الهام از این الگوى ارزنده در جهت تشکیل و تحقق آن باشد. (7)

 

 

توسعه انقلاب، سبب تعجیل ظهور

هر قدمى که در راه استوارى این انقلاب اسلامى برمى‏دارید یک قدم به ظهور مهدى نزدیک‏تر مى‏شوید. (8).

 

 

 

---------------------------------------------------------------------------

پاورقی:

1- روزنامه جمهوری اسلامی ، 27بهمن 1358، صفحه 11

2- در مکتب جمعه ، صص 202 و 201، 59/4/6

3- خطبه‏هاى نماز جمعه، رسالت 67/1/12

4- مصاحبه‏ها، ص 223، 1360

5- در مکتب جمعه ، ص 250، 60/3/29

6- در دیدار ایثارگران ، در سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامى ، 76/5/29

7- خطبه‏هاى نماز جمعه تهران، رسالت 66/1/21

8- در مکتب جمعه، ص 251، 60/3/29

 

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۱/۰۹/۲۸
محمد علی

تمدن مهدوی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">