حرکت

أللهم أخرجنی من ظلمات الوهم و أکرمنی بنور الفهم

حرکت

أللهم أخرجنی من ظلمات الوهم و أکرمنی بنور الفهم

حرکت

مقام معظم رهبری:
باید همه‏ آحاد ملت، کوچک و بزرگ، مسئولان در سطوح مختلف و هرکس که کارى در دستش است، این نکته را حدیث نفس خود کند و پیمان ببندد که راه امام را ادامه دهد و به سمت هدفهاى او «حـرکـت» کند.

آخرین نظرات

صدیقه طاهره حوراء انسیه (3)

دوشنبه, ۲۶ فروردين ۱۳۹۲، ۱۱:۳۴ ب.ظ

مطالب مرتبط:


  

  

  

  

  

ج: سرشت بهشتی:

  1. با دقت در حدیث سوم متوجه می شویم، که جسم مادی حضرت نیز با بدن های مادی دیگر انسان ها تفاوت دارد. زیرا بر طبق این روایات نطفه ایشان از میوه درختی بهشتی به نام «طوبی» منعقد شده است. بنابراین بدن ایشان اگرچه بعد مادی داشته، اما سرشته از طینت بهشتی است. (به همین خاطر خصوصیت های جسمی ایشان متفاوت از جسم دیگر انسان هاست، چنانکه با دقت در لابلای روایات نیز می توان شواهدی از این دست یافت. بنده صرفا به یک نمونه اشاره می کنم. از ابن عباس نقل شده است: رشد جسمی صدیقه طاهره در هر روز معادل یک هفته، و هر هفته معادل یک ماه و هر ماه معادل یک سال انسان های عادی بود.)

 

  1. طبق روایت چهارم «طوبی» درختی بهشتی است که اصل آن در خانه پیامبر و علی (علیهما سلام) است و شاخه های آن در خانه های مومنین. و در بهشت مومنان از طریق این درخت به حوائج و آرزوهای خود می رسند. بنابراین باید گفت: این درخت موجودی ویژه در بهشت است، که در نسبت با دیگر موجودات بهشتی شأنی برتر دارد. چنانچه از این روایت استفاده می شود، این درخت دو ویژگی مهم دارد:

 

  • الف: اصل آن در خانه اهل بیت (ع) است و شاخه های آن در دست مومنان بهشتی. به بیان دیگر این درخت پل ارتباطی بین اهل بیت و مومنان در بهشت است. چنانچه ما در این دنیا برای رفع حوائج خویش به ائمه اطهار توسل می جوییم، آنجا نیز از طریق این درخت به ائمه متصل می شویم. پس این شاخه ها در واقع تجسم همان توسل ما به ائمه اطهار است. طبعا هرکه در این دنیا به ائمه به بیشتر متوسل باشد، در آن دنیا از شاخه های زیباتر و بزرگتری بهره مند می شود.

 

  • ب: ویژگی دوم این درخت آن است، که می تواند حوایج و آرزوهای مومنان را برطرف کند، و هرآنچه که آنان بخواهند در لحظه برایشان پدید بیاورد. و این همان قدرت اراده و خلق الهی است که در این درخت تجلی یافته است. «إِذا أَرادَ شَیْئاً أَنْ یَقُولَ لَهُ کُنْ فَیَکُونُ» (یس/82) و این خود نشان از مرتبه بالای این درخت می دهد.

 فاطمه الزهرا

  1. اکنون باید دید نسبت و ارتباط حضرت صدیقه طاهره با این درخت چیست؟
  • طبق حدیث پیشین جسم مادی زهرای اطهر از میوه این درخت شکل گرفته، و لذا هرگاه پیامبر ایشان را می بویید، بوی درخت طوبی را استشمام می کردند.
  • اما از این بالاتر، بر طبق حدیث ششم باید گفت که درخت طوبی ظهور جلوه ای از نور حضرت زهرای عرش نشین در عالم بهشت بود. و به همین خاطر است که این درخت قدرت ربوبیت و خالقت دارد.
  • بنابراین: درخت طوبی تجلی جلوه ای از انوار فاطمی است، که ثمره و میوه ای از این تجلی بهشتی، به پیامبر عرضه می شود و ایشان میل می کنند، و به این صورت فاطمه اطهر پا به عالم خاکی می گذارند.

 

  1. شاخه های درخت طوبی که در خانه مومنان حضور دارد، در واقع تجلی پاره ای از انوار فاطمی در خانه بهشتیان است، که همین تکه های نور قدرت خلق و آفرینش الهی دارند و می توانند مومنان را به همه حوائج و آرزوهایشان برسانند.

 

  1. چنانکه درخت طوبای بهشتی، در این دنیا در وجود صدیقه کبری جلوه کرد، شاخه های آن نیز در این دنیا تجلی خواهند کرد. و همچنان که درخت طوبی در بهشت در خانه هر مومنی شاخه ای دارد، در این دنیا نیز در خانه (دل) هر مومنی، شاخه ای از شاخه های این درخت (یعنی همان محبت فاطمی) وجود دارد.
  • بهره دنیوی ما از درخت طوبی، همین محبت فاطمه زهرا (س) است که در دل هر مومنی شاخه ای از آن یافت می شود. و تنها کسانی می توانند در بهشت شاخه ای از این درخت را داشته باشند، که در دنیا از محبت فاطمی بهره ای برده باشند.

 

 

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۲/۰۱/۲۶
محمد علی

فاطمه الزهراء

نظرات  (۷)

سلام
احوالات خوبه انشاالله؟
هر چقدر از مطالب قبلیت چیزی نفهمیدم و خسته شدم،عوضش از این سه پست آخر واقعا کیف کردم و دریچه ای تازه از جایگاه صدیقه کبری(س) به اعتقاداتم باز شد.اهل تملق و چاپلوسی نیستم و باید بگم واقعا لذت بردم.اگر بقیه متشابهات قرآنی و روایی رو هم با این بیان فلسفی تبیین کنی قطعا استفاده می کنیم.
التماس دعا
پاسخ:
سلام
ممنون از لطف و توجه تون
محتاج دعای های شما هستم


۰۳ ارديبهشت ۹۲ ، ۱۸:۲۷ شاگرد کوتاه قد

سلام  عزیز

 از اینکه می بینم دوستی از مرکب کتاب و دفتر  پا به عرصه زورخانه فکر و دانش مجازی گذاشته، خوشحالم و این شعف را نمی توانم پنهان کنم ؛ خوشحال خوشحالم .

نگارش در ویترین وب کار ساده ای نیست ، اگر از عقبه فکری برخوردار نباشی آفت خلوتی موافقان ومخالفان کم کم باتلاق بی حوصلگی را  برای نویسنده رقم خواهد زد . به تعبیر دار بستی ها وقتی روی بلندی داربست قرار گرفتی هیچ وقت پایین را نگاه نکن همیشه سرت بالا باشه احتمال سقوط زیاده .

برایم لذت آور بود که شما بتوانی فرهنگی را پایه گذاری کنی که وب هایمان کمی در تنور علم پخته شوند .

پاسخ:
سلام
ممنون از مطالب جالبتون و سپاس بابت حسن ظنی که به بنده دارید.

موفق باشید

سلام.
خوشحال میشیم سری به ماهم بزنید.

عالی عالی عالی

۱۴ ارديبهشت ۹۲ ، ۱۶:۳۱ یک اخرالزمانی
سلام
خدا قوت کارتون عالی هسته
خوشحال میشوم به منم سر بزنید
یا علی
۲۳ ارديبهشت ۹۲ ، ۰۷:۳۲ شاگرد کوتا قد

سلام 

یکی از لذتهای من سر زدن به وب شماست ، منتظرم تا به روز شوید .

پاسخ:
با سلام
متأسفانه چند روزی به علت مشغله هایی که داشتم فرصت گذاشتن مطلب جدید پیدا نشد، اما انشاء الله به زودی به روز خواهم شد.
موفق باشید
سلام
به روزیم فرصت شد تشریف بیارید

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">