حرکت

أللهم أخرجنی من ظلمات الوهم و أکرمنی بنور الفهم

حرکت

أللهم أخرجنی من ظلمات الوهم و أکرمنی بنور الفهم

حرکت

مقام معظم رهبری:
باید همه‏ آحاد ملت، کوچک و بزرگ، مسئولان در سطوح مختلف و هرکس که کارى در دستش است، این نکته را حدیث نفس خود کند و پیمان ببندد که راه امام را ادامه دهد و به سمت هدفهاى او «حـرکـت» کند.

آخرین نظرات

استناد: گفتمان توحید در بیانات امام و رهبری

جمعه, ۱۷ خرداد ۱۳۹۲، ۰۵:۵۰ ق.ظ

الف: امام خمینی:

  

صحیفه امام، ج‏20، ص: 89؛ (پیام به زائران بیت الله الحرام)

در فریضه حج که لبیک به حق است و هجرت به سوى حق تعالى به برکت ابراهیم و محمد است، مقام «نه» بر همه بتها و طاغوتهاست و شیطانها و شیطان زاده‏هاست. و کدام بت از «شیطان بزرگ» امریکاى جهانخوار و شوروى ملحد متجاوز بزرگتر و کدام طاغوت و طاغوتچه از طاغوتهاى زمان ما بالاترند؟

  

صحیفه امام، ج‏3، ص: 421

و لَکُمْ فى رَسُولِ اللَّهِ اسْوَةٌ حَسَنَةٌ. پیغمبر بزرگ اسلام همه چیزش را فداى اسلام کرد تا پرچم توحید را به اهتزاز در آورد؛ و ما به حکم پیروى از آن بزرگوار باید همه چیزمان را فدا کنیم تا «پرچم توحید» برقرار ماند.

   

   

ب: امام خامنه ای:

حدیث ولایت، سال‏1377، ص: 86

هرچه ما به سمت توحید و عبودیت اللّه پیش برویم، شرّ طواغیت و أنداد اللّه از سر ما بیشتر کم خواهد شد. ملت مسلمان ایران به همان اندازهاى که در خطّ توحید پیش رفته است، امروز از زباندرازى و دستدرازىِ امریکا و غیر آمریکا از مستکبران عالم، راحت است؛ از بکننکنِ آنها آزاد است. این، خاصیت توحید و خاصیت عبودیت للّه است. بندهى خدا که شُدید، بندگى خدا با بندگى دیگران و نوکرى دیگران نمىسازد. این، آن رکن اول است.

 

حدیث ولایت، سال‏1382، ص: 107

یکى از مصرعهاى برجسته و مهمِّ قصیدهى «لا إله إلّا اللّه» این است که با طاغوتها، طغیانگرهاى جهانى، قدرتهاى ظالم بینالمللى و ستمگران ... نمىشود کنار آمد. توحید اجازه نمىدهد مسلمان در مقابل قدرتهاى بدون مهار ... کرنش کند. همین کرنشها از سوى برخى از ملتهاى ضعیف شده است که اینطور این خونآشامها را قدرتمند کرده است.

 

حدیث ولایت، سال‏1382، ص: 127

انقلاب اسلامى حرف نویى را به میان آورد؛ حرف نویى که مىتوانست در دنیاى افکار عمومى، بخصوص در دنیاى اسلام، براى خود جا باز کند. قسمت اعظم این حرفِ نو توحید بود؛ با معناى عمیق و دقیق و همهجانبهى آن. توحید یعنى حاکمیت ارزشهاى الهى بر جامعه و نفى حکومتهاى طاغوتى، استبدادى، فاسد و طغیانگر بر ارزشهاى انسانى و اصیل. بنابراین توحید ستون فقرات و رکن اساسى شعار اسلامى و پیام انقلاب اسلامى بود.

 

 

 

                       

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۰۳/۱۷
محمد علی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">