حرکت

أللهم أخرجنی من ظلمات الوهم و أکرمنی بنور الفهم

حرکت

أللهم أخرجنی من ظلمات الوهم و أکرمنی بنور الفهم

حرکت

مقام معظم رهبری:
باید همه‏ آحاد ملت، کوچک و بزرگ، مسئولان در سطوح مختلف و هرکس که کارى در دستش است، این نکته را حدیث نفس خود کند و پیمان ببندد که راه امام را ادامه دهد و به سمت هدفهاى او «حـرکـت» کند.

آخرین نظرات

از فلسفه مضاف تا فلسفه هنر

سه شنبه, ۲۵ مهر ۱۳۹۱، ۰۴:۲۶ ب.ظ
 
متأسفانه در مورد «فلسفه مضاف» در میان متفکران ما بسیار کم سخن رفته، و آثار محدودی در این زمینه نگاشته شده است. جالب آنکه در همین آثار محدود نیز آن قدر اختلاف بنیادی در تعریف، کارکرد، اهداف و مسائل فلسفه های مضاف وجود دارد، که کار را برای ورود به دامن این فلسفه ها سخت تر می کند.
به همین خاطر لازم است، قبل از ورود به دامنه های فلسفه مضاف، نگاه دقیق تری به چیستی آن بیندازیم، و چگونگی آن را دریافته، جایگاه فلسفه های مضاف را در هرم اندیشه و علوم خود مشخص کنیم. تا بتوانیم نقش و مرتبت فلسفه مضاف را نسبت به علوم پسینی و پیشینی آن معین کنیم. و به این طریق در جهت توسعه علوم اسلامی گام برداشته، هرم اندیشه اسلامی خویش را سامان دهیم.

پس لازم است در معرفت، چیستی و چگونگی فلسفه های مضاف جد و جهد کنیم، و اصول و مبانی، روش ها و متدها، ساختار و مسائل این فلسفه ها را مورد کاوش قرار دهیم. تا از دل این مباحث، بتوانیم با رویکرد دینی و متکی بر سنت اسلامی خویش، این فلسفه های مضاف را بازسازی کنیم، و از دل آن علوم اسلامی خویش را توسعه دهیم.

اینک فهرستی از موضوعاتی که به مرور در مورد آنها سخن خواهم گفت عرضه می گردد:

 

- تعریف فلسفه مضاف

- کارکردهای فلسفه مضاف

- انواع فلسفه مضاف

- جایگاه فلسفه مضاف در میان علوم

- نسبت فلسفه مضاف با فلسفه مطلق (فلسفه اولی)

- نسبت فلسفه مضاف با رئوس ثمانی

- مسائل فلسفه مضاف

- نسبت فلسفه مضاف با دین

- روش تحقیق در فلسفه مضاف

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">