حرکت

أللهم أخرجنی من ظلمات الوهم و أکرمنی بنور الفهم

حرکت

أللهم أخرجنی من ظلمات الوهم و أکرمنی بنور الفهم

حرکت

مقام معظم رهبری:
باید همه‏ آحاد ملت، کوچک و بزرگ، مسئولان در سطوح مختلف و هرکس که کارى در دستش است، این نکته را حدیث نفس خود کند و پیمان ببندد که راه امام را ادامه دهد و به سمت هدفهاى او «حـرکـت» کند.

آخرین نظرات

فلسفه هنر چه نوع فلسفه مضافی است؟

پنجشنبه, ۱۷ اسفند ۱۳۹۱، ۱۰:۵۴ ب.ظ

 

فلسفه هنر چه نوع فلسفه مضافی است؟

 

فلسفه های مضاف به دو دسته «فلسفه مضاف به علوم» و «فلسفه مضاف به امور» تقسیم می شوند. از آنجا که این دو قسم تفاوت ماهوی بسیاری با یکدیگر دارند، در نتیجه قرار گرفتن فلسفه هنر در هر یک از این دو دسته می تواند تأثیر زیادی در تعیین ماهیت این علم داشته باشد.

چنانچه در مباحث فلسفه مضاف ذکر شد «فلسفه های مضاف به علوم» جزو علوم درجه دو می باشند و رویکرد معرفت شناسانه دارند، اما «فلسفه های مضاف به امور» جزو علوم درجه یک بوده، و رویکرد هستی شناسانه دارند.

چنانچه معلوم است، جهت و غایت این دو دسته کاملا متفاوت بوده، و قرار گرفتن در هر یک از این دو دسته، تأثیر زیادی در جهت گیری و غایات و ساختار آن علم خواهد گذاشت.

موضوع «فلسفه های مضاف به امور» علمی خاص است و موضوع «فلسفه های مضاف به امور» پدیده خاص. بنابراین به واسطه آنکه موضوع فلسفه هنر، پدیده ای به نام هنر است، پس باید فلسفه هنر را جزو فلسفه های مضاف به امور دانست.

از طرف دیگر در میان دو قسم «فلسفه های مضاف به امور حقیقی» و «فلسفه های مضاف به امور اعتباری»، روشن است که «فلسفه هنر» جزو قسم اول قرار می گیرد. (توضیح این دو در بحث های «چیستی فلسفه مضاف» بیان شده است.)

 

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۱/۱۲/۱۷
محمد علی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">